VerzuimCoördinator, 32-40 uur, Utrecht

WorkingStyle heeft het motto: Gezond aan de slag. Elke dag. Wij bieden als gecertificeerde Arbodienst verschillende innovatieve oplossingen bij arbeidsongeschiktheid gedurende de eerste 2 jaar verzuim, Ziektewet en WGA.

Onze sterk groeiende organisatie is regelmatig op zoek naar ervaren VerzuimCoördinatoren. Ben je geïnteresseerd in een toekomstige baan binnen WorkingStyle dan verzoeken wij je te reageren. Wij zullen je dan uitnodigen voor een gesprek om te kijken of we in de toekomst iets voor elkaar kunnen betekenen. De functie inhoud tref je hieronder aan.

De VerzuimCoördinator voert in het kader van de Wet verbetering Poortwachter (WvP) verzuimbegeleiding voor werkgevers en hun werknemers uit. Gevraagd en ongevraagd adviseer je gedurende de 2 jaar verzuim en draagt zorg voor de juiste en het tijdig uitvoeren van alle taken die conform de UWV criteria moeten worden uitgevoerd. Het resultaat is een tevreden werkgever en werknemer en een dossier dat de WIA beoordeling door het UWV goed doorstaat. Als spin in het web initieer en coördineer je de inzet van de bedrijfsarts, arbeidsdeskundige, Spoor 2 trajecten en andere interventies gericht op herstel, re-integratie en preventie.

De werkzaamheden worden centraal vanuit ons kantoor in Utrecht en veel via de mail en telefoon uitgevoerd. Grotere werkgevers worden periodiek bezocht, maar het klantenbestand bevat voornamelijk MKB bedrijven.


Taken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden

  • Het volledig zelfstandig voeren van regie op de verzuimbegeleiding vanaf de 1e dag arbeidsongeschiktheid tot en met week 104.
  • Signaleren van knelpunten in de re-integratie en gezamenlijk met alle betrokken partijen zoeken naar oplossingen.
  • Het voeren van goede verslaggeving van alle contacten in de verzuimapplicatie VerzuimSignaal en zorgdragen voor een goed digitaal en hard copy dossier conform de Wet Verbetering Poortwachter.
  • Mede verantwoordelijk voor het beheersen dan wel reduceren van de schadelast voor de verzuimverzekeraar/volmachtkantoor.
  • Het geven van toelichting aan verzekeraars en/of volmachtkantoren m.b.t. de status van verzuimschadedossiers, waarbij rekening gehouden dient te worden met de Wet op de Privacy en Medisch geheim.
  • Het zelfstandig bezoeken van grotere werkgevers (> 25 man personeel) om de dienstverlening persoonlijk te evalueren.
  • Het uitdraaien van verzuimrapportages en deze samen met de werkgever kunnen analyseren.
  • Het regelen van financiële bijdrages t.b.v. de werkgever m.b.t. in te zetten interventies bij verzuimverzekeraars, volmachtkantoren, overheid, UWV, WGA-verzekeraars, etc.
  • Het kunnen onderscheiden van diverse abonnementen en proactief met werkgevers de kosten van de eigen inzet kunnen bespreken en afstemmen.
  • Het adviseren van werkgevers m.b.t. Ziektewet en/of WGA.
  • Het bijstaan dan wel overnemen van verzuimdossiers van collega’s die afwezig zijn (ziekte, vakantie, etc.).
  • Het actief deelnemen aan het werkoverleg, intercollegiaal overleg en aanleveren van bespreekpunten.
  • Op gezette tijden de hiervoor genoemde vergaderingen notuleren.
  • Indien de gelegenheid zich voordoet eigenhandig acquisitie plegen, door bijvoorbeeld nieuwe werkgevers, verzekeraars/volmachtkantoren en andersoortige opdrachten op de juiste wijze door te geleiden naar de directie of leidinggevende.

Kennis en ervaring

  • HBO diploma of minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring m.b.t. een van de volgende aandachtsgebieden:
    - Verzuimbegeleiding bij een (andere) arbodienst en/of verzuimbegeleider;
    - P&O kennis en actief betrokken geweest zijnde bij de begeleiding van verzuimende werknemers;
    - Betrokken bij de uitvoering van de diverse (wettelijke) regelingen, waaronder ook WIA/WGA.
  • Bij voorkeur in het bezit van een diploma op het gebied van verzuimbegeleiding, zoals Regie op Verzuim of Register Case Manager of de bereidheid om deze opleiding te volgen.
  • Uitstekende kennis van de Wet Verbetering Poortwachter, de geldende beleidsregels, overige regelingen en deze op een gedegen wijze in de praktijk kunnen toepassen.
  • Goede kennis van de Ziektewet en WGA, alsmede de regels rond bezwaar- en beroep.
  • Goede kennis van de Wet op de Privacy en Medisch Geheim en deze accuraat en adequaat kunnen toepassen. 
  • Ervaring in het beheren van relaties met verschillende werkgevers.
  • Uitstekende kennis van VerzuimSignaal, Word en Outlook.
  • Ervaring in het volledig en accuraat opbouwen van dossiers.
  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar zijn.
  • In het bezit van een rijbewijs B.


Competenties benodigd binnen WorkingStyle:

  • Samenwerken
  • Betrokkenheid
  • Integriteit
  • Klantgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid

Competenties benodigd voor de functie:

  • Communicatieve vaardigheden mondeling en schriftelijk (overtuigingskracht)
  • Analytisch vermogen
  • Inzet/Flexibiliteit
  • Stressbestendigheid


Wat bieden wij je?

Wij bieden je een leuke, uitdagende werkomgeving en fijne collega’s. Je kunt rekenen op een uitstekend salaris dat aansluit bij je opleiding en werkervaring (indicatie: vanaf €2.550,-) met prima secundaire arbeidsvoorwaarden.


Solliciteren?

Ben je geïnteresseerd? Reageer dan op deze vacature en mail je motivatiebrief mèt CV naar:
Tamara Trompert, tamara.trompert@workingstyle.nl .

N.B. Sollicitaties zonder motivatiebrief nemen we niet in behandeling.

Wij maken graag kennis met je!